TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak na kameru
Rubrika: Half-Life & Counter StrikeNávod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Jak na kameru - návod od Wada
V tomhle tutorialu vytvoříte kameru
(cameru:).
Tento tutorial je určen pro mírně pokročilé, takže úplní začátečníci s tím
můžou mít problémy, i když myslím že to zvládnou.
Tutorial je rozdělen na dvě části. V první vytvoříte animaci jak jde g-man chodbou a v té druhé umístíte pohybující se kameru.
Tady máte obrázek podle kterého se
můžete orientovat. Je zde romístění...všeho (světla ignorujte...:)
1.
Nejprve vytvořte dvě místnosti. V jedné budete jako hráč a v druhé se bude odehrávat scéna s kamerou.
Do první místností kde jste vy přidejte
startovací pozici (info_player_start). A umístěte do ní, něco čím to všechno
spustíte. Já jsem použil trigger_once.
Do položky target napište: scene (to bude jméno multi_manageru).
Dejte do scény G-mana (monster_gman) a
pojmenujte ho: gman.
Vložte do scény 2x entitu scripted_sequence a nastavte je:
První (na obrázku ten vlevo)
name: walk
target monster: gman
move to position: walk
Druhý (na obrázku ten vpravo)
name: no
target monster: gman
action animation: bigno
move to position: walk
Nyní máte animaci skoro hotovou. jen ji
musíte něčím spustit, k tomu poslouží multi_manager.
Takže vytvořte multi_manager a pojmenujte ho: scene. (stejné jako u trigger_once).
Přidejte do něj (kliknutím na ikonu SmartEdit a add):
Key: walk - Value: 1
Key: no - Value: 8
Tak a máte základní animaci...
2.
V druhé části přidáte kameru která bude G-mana sledovat.
Přidejte do mapy trigger_camera, nastavte ji následovně:
Target: gman
Name: cam
Hold time: 15
path corner: 1
A v položce Flags zaškrkněte freezeplayer
(to "zmrazí" hráče, nebude se po čas animace hýbat)
Hold time určuje jak dlouho bude kamera aktivní a path corner určuje kde bude kamera po
spuštění.
Zatím máte kameru která sleduje g-mana, není spuštěná a ni se nehýbe.
K pohybu posloží tři path cornery po kterých se bude kamera pohybovat. Jejich rozložení a nastavení máte na obrázku níž.
Ještě pod New train speed dejte: 35 (to je rychlost kamery po přejetí path_corneru)
Spustíte ji tak že do multi manageru
přidáte ještě položku: Key: cam - Value: 0
zde je obrázek jak má multi manager vypadat, kdyby to náhodou někdo popletl (i když o
tom pochybuji...)
Po projití přes trigger_once spustíte multi_manager. Ten hned spustí (proto u value 0) kameru. po té se spustí scripted_sequence a g-man půjde ke konci chodby (kamera ho sledují protože má v target: gman). Kamera pojede po path_corner, začne u prvního (name:1) a půjde ke druhému (next stop target:2) a tak dále. G-man půjde ke druhému scripted_sequence a provede animaci (action animation: bigno). Po 15 vteřinách animace skončí...
Je to velice jednoduché a máte k tomu ještě příkladovou mapu (jména se v ní shodují s těmi v tutorialu)
Trigger_camera má mnohá použití, intra, outra, intermezza a je třeba použita v Counter-Strike (obrazovka ke které příjdete a díváte se jako z "kamery")
Tenhle tutorial sem psal několik hodin, tak se to podle něj pokuste udělat... WAD
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |