TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Lana a jejich využítí
Rubrika: Half Life 2
Vložil: BigManik,
zobrazeno: 23831x
Lana a jejich využítí
Lana jsou velice zajímavým prvkem map v Half-life 2. Pomocí nich se dá velice dobře esteticky doladit mapa. No a jak se tvoří?Entity
K tvorbě lan a kabelů se používají dvě zakladní entity.- Move_rope: Zde je počátek lana. Pro jedno lano je pouze jednou
- Keyframe_rope: Průběžný bod lana. Pro jedno lano jich je neomezeně
Obyčejné lano (kabel)
Je tím nejjednoduším co může být. Je zde definovaný počáteční bod (move_rope) a jeho "průběžný bod" nebo chcete-li pokračování (keyframe_rope).Takže vložíme move_rope a nastavujeme:
- Next KeyFrame: lano1_1 (zde se udává jméno nasledujícího bodu kam má být lano "připojeno")
- Speed: 64 (Udává rychlost "houpání" lana. Defaultní hodota je dobrá)
- Slack: 100 (Zde se nastavuje prověšení lana. Je to velice důležité pro správný vzhled. Nejlepší vysledky jsou okolo hodnoty 100. Původních 25 je prostě rovné lano.
- Width: 2 (Je tloušťka lana. Opět defaultní hodonoty jsou vyhovující)
Dále vložíme keyframe_rope a opět nastavujeme.
- Name: je takové co jsme zadali u move_rope do Next keyFrame.
- Ostatní hodnoty nastavíme dle move_rope. Pokud ovšem děláme lano o více segmentech (více keyframe_rope) tak je dobré různě měnit hodnotu slack, aby nebyly všechny části stejně prověšené, ale aby byly různorodé.
Zavěšené předměty
Lano už máme, co takhle si na něj něco pověsit? K tomu slouží právě phys_ballsocket, který funguje jako hák. Entita move_rope je pouze pro efekt. Nedokáže spojovat předměty fyzicky. K tomu slouží ballsocket.Opět vytoříme lano (viz výše). Horní část bude move_rope a dole, kde bude viset předmět, bude keyframe_rope. Nahoru dáme entitu phys_ballsocket a dolů prop_physics. Nyní nastavíme:
Prop_physics
Name: lampa
Modelname: models/props_c17/lamp_standard_off01.mdl
Keyframe_rope
Parent: lampa
Phys_ballsocket
Entity1: lampa
Nyní vše seskládáme. Move_rope nahoře a na stejném místě je phys_ballsocket. Keyframe_rope dole a na stejném místě je střed prop_physics. Mělo by to vypadat tak jako na obrázku níže.
BigManik
DISKUZE -- 8
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
29.07.2009 23:28:18 -- COOTY-anon:
???
Dobrý den!
Příjde mi to trochu divný, ale v jakým prográmku je tohle dělaný??? pls napište mi název toho programu! :) předem díky! :oD
Příjde mi to trochu divný, ale v jakým prográmku je tohle dělaný??? pls napište mi název toho programu! :) předem díky! :oD
28.12.2008 21:10:24 -- shithc-anon:
...
dobrej navod...funguje to dobre...jen sem se chtel zeptat proc se mi tam
neobveji model postavy kdyz tam dam misto ty lampy??
12.11.2008 02:52:27 -- nfhVukQTVbnvHBWg-anon:
...
Not bad... Not bad.
01.10.2008 12:51:02 -- DR4G-anon:
...
pěkný ale mně to lano s lampou se objeví na zemi, je chycený u stropu
ale dá se natahnout i.. tak nevim jak udelat aby to bylo jako ve vzduchu
jenom zavěšeny ? :)
09.04.2008 23:29:31 -- Tommzs-anon:
...
:) sem rád že někdo pokračuje
06.04.2008 15:21:30 -- BigManik:
...
ne. vse je z moji hlavy
05.04.2008 15:29:15 -- p2k:
...
ne
04.04.2008 19:40:07 -- homer-anon:
labda
nebolo nieco podobne uz na Lambde?