TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit blikající světlo
Rubrika: Half-Life & Counter StrikeNávod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Jak vytvořit různě blikající světlo
Pokud chcete v Half-Life navodit tu správnou temnou atmosféru katastrofy určitě jste si řekli, že by to chtělo nějaké to rozbité světlo. Ale co by to bylo za efekt, kdyby se světlo třeba jen rozbilo (tzn. zhaslo), dělám v Hammer Editoru asi tak měsíc a nad touhle věcí jsem celkem dlouho kutil. Po přečtení pár tutoriálů jsem na to přišel. Pro někoho věc primitivní (přestanou číst), pro ty jiné věc užitečná. Takže se do toho pustíme. První věcí je zdroj světla. Udělejte tedy nějakou lampu (nebo použijte Prefabs). Někde kolem umistěte MULTI_MANAGER. Pro efekt jsem použil i ENV_SPARK a AMBIENCE_GENERIC. Umístěte tyto věci do mapy.
Pokud to máte hotovo, tak se pustíme do samotného nastavení:
Entitu LIGHT nastavíme na Initial Dark.
V MULTI_MANAGERu odškrtneme SmartEdit a tlačítkem Add přidáme pár hodnot. Do položky Key
vložíme [jméno entity light] a do položky Value hodnotu, za kterou bude světlo rozsvíceno/zhasnuto.
Tak to uděláme několikrát za sebou. POZOR. Znak "#" u dalších položek nechte jinak editor vypočte
celkovou hodnotu a nebude Vám to fachčit (to se mi taky stalo :-). MULTI_MANAGER tedy bude světlo
v určitých časových intervalech vypínat a zase zapínat. ENV_SPARK jenom umistěte někde kolem
vašeho zdroje světla. Nic jsem u této entity nenastavoval. Teď ke spuštěči. V mém případě vypadal
obsah MULTIM_MANAGERU takto:
intro_blinking_light 0
intro_blinking_light 2
intro_blinking_light 3
intro_blinking_light 7
intro_blinking_multi 10
V MULTI_MANAGERU ještě nezapomeňte zatrhnout Multithreaded, aby se mohl MULTI_MANAGER sám sebe
spouštět. Do AMBIENCE_GENERIC jsem nastavil jenom "WAV Name" na "ambience/sparks2.wav". Zvuk se bude
opakovat pořád dokola.
Výsledný efekt by měl vypadat nějak podobně:
Pokud byste si ještě trochu pohrali s nastavením spouštění světla, tak se dá nastavit zajímavé
blikotání.
Tak to by bylo asi vše, co byste ke zdárnému zvládnutí blikajícího světla měli potřebovat.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
Přesto dobrej tutoriál a je vidět, že se snažíš přijít na tvorbu map sám (pokud tedy dělám v Hammeru jeden měsíc)