TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #10 - Žebřík
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 83094x
Od začátku k profesionalitě #10
Žebřík v HL2 a CSS
Žebřík najde využití v mnoha místech vaší mapy. V HL1 se dělal stejně jako v CSS, nevím proč, ale v HL2 je to složité, ale existuje již vytvořený žebřík od Valve.Žebřík v CSS- Stejně jako v HL1 je tvorba žebříků jednoduchá. Vložte entity "prop_static" a najděte model žebříku. Vytvořte brush opisující povrch žebříku, kde se dá lézt(to je tan pravý žebřík, model je jen na "ozdobu" aby se vidělo po čem lezete), a nastavte entitu přes "tie to entity" func_ladder.!!!Pozor, otexturování na obrázku je chybné, otextutujte brush texturou "nodraw". Teď by mělo vše fungovat a žebřík je hotov.
Žebřík v HL2- Četl jsem návod na tvorbu žebříku, ale nešlo mi to. Podíval jsem se na ukázkovou mapu trainstation a tam byl docela jednoduchý žebřík, ale také nešel. Podíval jsem se do "Prefab HL2*" a našel jsem tam již vytvořený žebřík, který funguje. stačí jen změnit model, pokud chcete jiný. Jak jej tedy vložit? Klikněte na "Block Tool" . V pravém sloupci, kde vkládáte prefaby si vyberte v "Categories" "Prefabs HL2" a v "Objects" "Ladder_simple" a klikněte na Insert Original Prefab. Poté se Vám objevý mnoho entit, spojených do sebe příkazem "Group". Posaďte si ho tam kam potřebujete s je hotovo, pokud chcete vyměnit model žebříku, klikněte na něj pravým tl. a zadejte "Ungroup" odsuňte část, která model překrývá a pak model změňte. Teď vraťte entitu "Clip", která předtím překrývala žebřík přesně na původní místo a zase zpátky "Group" -něte všechny entity.
DISKUZE -- 7
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
10.11.2006 13:50:13 -- Deluxe-anon:
U zebriku pro hl 2 musi by info_ladder_dismount
Podle toho jak jsem to zkousel tak mne to neslo dokud jsem nahoru a dolu
zebriku nedal entitu info_ladder_dismount
14.01.2006 20:03:12 -- n400-anon:
Super
Přesně je to dobrej nápad!!
14.01.2006 15:29:10 -- Tommzs:
jj
Světla... tak jo.. zkusim a co se týče Face Poser... nevim... nějak mi
to divně blbne a píše mi to error, ale snad to nějak vykoumám...sám
to totiž neumím...
14.01.2006 15:19:06 -- TomsonTom:
Sorry
Tak jsem rekl blbost, samozrejme ze hra je dobra a minimalne 3/4 (tri
ctvrtiny) z modu pro hl2 nejsou hotove. Takze sorry za ten text. Jinak
prosim napis dalsi tutorialy. Jo a diky tobe uz jsem udelal mistnost s
peknym pouzitim svetel. Jinak bych dopsal nekdy, co jsou to vsechno za
svetla, treba neni jenom entita light, ale i light_neco, tak bys to mohl
vysvetlit. Tak cau a napis nekdy tutorialy i na FacePoser a tak, cau.
14.01.2006 13:47:37 -- Tommzs:
no
Možná si to splet... že to vypadá jako na hl1... dík za radu s
obrázky... mam Corel Draw, ale neumim ho moc používat...:-(
14.01.2006 10:14:47 -- Kamil-anon:
pche
Prej do týhle staré hry, tak Half-Life 2 je starej ahá. A teď mě
řekni jakou životnost měl a stále má Half-Life 1 díky modům ?
13.01.2006 21:40:18 -- TomsonTom-anon:
Pokračuj!
Pokračuj ve psaní skvělejch tutorialů! Chci se přiučit tvořením
modů! ( i když už dneska asi moc lidí hrát mody do týhle bohužel
již staré hry nebude :-( ). Takže piš! Fakt super tutoše. Akorát mě
vadí, že jsou obrázky v .jpg a tím pádem jsou rozmazané, kdybys
používal dobré programy na obrázky (třeba PaintShopPro), tak bys
uložil obrázek do malého (myslím ve velikosti souboru) formátu .gif a
vypadal by suprově. Takže ahoj! (a napiš další tutoše!)