2 Od začátku k profesionalitě #7 - Inputs, outputs [Half Life 2] - CESKEMODY.cz
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: p2k,  zobrazeno: 83976x

Od začátku k profesionalitě #7

Imputs & Outputs (IO)

Než se pustíme asi do nejdůležitější kapitoly mappingu, musim Vám říct ještě něco o entitách. Kromě těch, které vezmete v "Entity tool" někam je vložíte atd... Existuje ještě jeden způsob a ten je podle mě ještě víc využíván, než ten předchozí. Je to tak, že vytvoříte jakýkoliv objekt(většinou obdélník), na který vložíte entitu pomocí "Tools/tie to entity". Používá se to např: tlačítka, dveře, šetření zátěže PC a hlavně na spouštění jiné entity(zvuk, světlo). Právě tomu poslednímu se budeme věnovat, protože hlavně k tomu se IO používá nejvíce.
Nejlépe se to vysvětlí příkladem. Vytvořte si chodbu, do ní vložte hráče a na konec chodby světlo(entita "light", o co jde v druhém díle nejpoužívanějších entit), které pojmenujete v "Name" - "svetlo". Do prostřed chodby si vytvořte obdélkník, abyste při průchodu chodby museli jím projít. Otexturujte si ho nejlépe texturou "tools/toolstrigger", dejte "File/tie to entity"" otevře se properties, kde vyberete entitu "trigger_multiple", pak jděte do záložky outputs. Kliknutím na "Add..." přidáte Output. Teď si jej označte a do "Target entities named" napište jméno entity, kterou chcete spustit, v tomto případě "svetlo". Klikněte na Apply, ale jen proot, aby se Vám umožnilo zadání "My output named". Zde máte na výběr. Nejpoužívanější je "OnStartTouch", což znamená, že při prvním doteku s tímto objektem se provede to co nastavíme v "Via this imput". Zde máte také na výběr, teď vypíšu jen ty nejpoužívanější:
Kill - zabije to co je v "Target entities named", což u světla nemá žádný význam, ale jestli chcete, aby třeba jste vyděli, jak zpoza rohu padá čerstvá mrtvola :-), tak je to skvělá věcička.
TurnOff - vypne to co je v "Target entities named", což použijeme v našem příkladě.
TurnOn - zapne to co je v "Target entities named", třeba když chcete zapnout světlo(může se hodit u tlačítek).
"After a delay in second of" slouží pro nastavení, za jak dlouho po splnění "My output named", v našem případě po prvním doteku, se má stát "Via this output", v našem případě vypnutí světla. Pak je tu ještě zašrktávací tlačítko "Fire once only", který když je zaškrtnutý, tak po dalších průchodech entitu znovu neaktivuje(zvuk). Teď jen dejte File/Run map a kochejte se jaké zázraky to umí, jestli Vám to nefunguje, podívejte se na příkladovou mapku, kterou stáhnete zde. Tahle mapka je už ale složitější, jsou tam i zvuky a více světel. Rozhodně si jí spusťte :-). U dalších tutoriálů už budu jen psát, vytvořte si output s parametry...



 DISKUZE -- 2

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 12.08.2010 20:12:29 -- xertom-anon:  combine_shieldwall  
Napiš prosim jak tlačítkem vypnout combine_shieldwall.
dik 
 13.04.2009 14:47:03 -- ip: 123.213.132.255-anon:  Thumbs up  
Dobrej,ale trochu zmatečnej tutorial ) 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02011 sec. |