TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #3 - Základ modu
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 88901x
Od začátku k profesionalitě #3
Jak vytvořit základ módu
Chcete si udělat vlastní mód? K módu patří mapy, zvuky, modely postav. Nejprve si řekneme, jak udělat složku s módem a co tam dodělat, než začnete tvořit mód jako takový. V Source SDK v oddělení "Utilities" je tlačítko Create a Mod. Nejprve si vytvořte kdekoli prázdnou složku složku třeba test, kterou můžete po procesu smazat. Po kliknutí na Create a Mod si musíte vybrat, jestli máte multiplayerový mód, nebo singleplayerový. Pro začátečníka, který se chce naučit scriptovat je nejlepší single, protože multiplayer je hodně o tvoření map a to je vše, navíc multiplayer musí být hodně originální, aby se chytil a to znamená tvorbu postav a zbraní, která není nikterak jednoduchá. Po kliknutí na Next se vám zobrazí 2 kolonky. Do první zadejte cestu k prázdné složce(hammer předpokládá, že máte mapy už hotové, což je podle mě blbost) a do druhé zadejte jméno módu, třeba "test".Klikněte na Next a po zkopírování a odkliknutí Finish se běžte podívat do složky kde máte steam a tam do "\SteamApps\SourceMods\název modu" a tam si vytvořte složku maps a otevřete soubor "gameinfo.txt" ve kterém najděte: Game "Half-Life 2 Mod" a přepište na Game "vášmod" a uložte.Pak se ještě běžte podívat do složky "Resource", kde jsou soubory .res editovatelné v poznámkovém bloku, můžete zde měnit barvy a písma menu a všech oken, ale o tom si povíme až někdy později, protože je to hodně složité, pokud seš fajnšmejkr a na něco přídeš, napiš mi, neměl jsem to zatim čas zkusit, ale možná něco málo vim. Tak a teď už můžete tvořit mapky, textury a modely...
Poznámky: V hlavnim okně Source SDK dole v "Current Game" si můžeš vybrat hru/mod, do které chceš mapu tvořit, editor se automaticky nastaví a bude jí otvírat v módu.
DISKUZE -- 4
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
11.02.2008 11:05:55 -- Kamil-anon:
To Mulky
Já ti to přece už říkal. Je to tím, že nemáš originálku, se pak
nediv ...
10.02.2008 22:47:15 -- Mulky:
...škoda jen
škoda jen že mi to pořád hází chbu gameinfo not in the subdirectory a
nevím čím to je
14.08.2006 20:49:03 -- Tommzs:
...
cfg? tohle je opravdu jen základ...a mě vždy šlo mod spustit! aspoň
prevní mapu..stačilo toto vytvořit, do maps dát mapu a spustit přes
steam....a co se týče pozadí, hned na to bude tutorial..je pravda že
sem trochu pozapomněl:-)
14.08.2006 06:31:24 -- Choosen-anon:
...
Mám pocit, že je ještě třeba vytvořit složku s názvem cfg a do ní
vložit soubory chapterX.cfg , kde X je přirozené číslo udávající
číslo kapitoly. Vím, že mi beztohodle nešel mod spustit. No a do
souboru chapter se napíše map jmenomapy . A ještě takový dodatek .
pokud chcete v modifikaci použít vlastní pozadí a další takovédle
důležité kravinky, tak mrkněte semhle :
http://www.valve-erc.com/srcsdk/Levels/background_maps.html