TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak na zvuky - ambient_generic
Rubrika: Half-Life & Counter StrikeNávod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
AMBIENT_GENERIC (napsal: Wad)
Takže co to je? Pokud jste hráli half-life (asi blbá otázka že…?) slyšeli jste po mapách různé zvuky, hlasy a podobné ”skřeky” a toto je zapříčiněno entitou ambient_generic. Opět to není nic složitého a řekl bych že je to pro úplné začátečníky.Takže můžem začít.
1) Tutorial má jenom jeden bod a to je popis některých z mnoha funkcí. (ostatní nebudete podle mě potřebovat)
Name --------------------- Zde nemusíte
nic vyplňovat protože je aktivní hned od začátku a pokud ano tak ho vypne.
WAV name ------------ ambience/wind2.wav (nastavení jaké je
u prvního zvuku v příkladové mapě)
Volume ----------------- Že to neuhádnete…Je to nastavení hlasitosti.
Dynamic presets ---- Různé druhy jak může (nebo nemusí) být přehráván
zvuk.
Fade in time ---------- Doba za jakou se čas vypne (používá se pokud
nechcete zvuk přehrát celý).
Fade out time -------- Doba za jakou se čas zapne (používá se stejně).
A ještě trocha ze záložky FLAGS
Playeverywhere ----- Pokud chcete aby se zvuk přehrával po celé mapě a ne jen
z místa kde je umístěn.
Small
Medium radius ------ Dosah (rozptyl) zvuku (anglicky by jste měli umět ale Small
– malý, medium – prostřední, large - velký)
Large
Start silent ------------- Po spuštění mapy se NEbude zvuk autmaticky
přehrávat.
Is NOT looped -------- Zvuk se nebude opakovat (podívejte se do tipů a
dozvíte se víc).
Takto vypadá sprit ambient_generic ve
Worldcraftu:
(Samozřejmě ta modrá je průhledná)
A ještě několik typů
- Každý zvuk se po spuštění přehrává pořád dokola a proto když někde dáte zvuk a on se bude opakovat (to se používá třeba u fičení větru, zvuku počítačů a prostě doprovodných zvuků) a vy ho budete chtít vypnut (přehraje se jenom jednou) zaškrtnete políčko is not looped
- Když budete vypisovat cestu k WAVu nezapomeňte že lomítko se tam píše obrácené ( / ) to co je na numerické klávesnici (čísla vpravo) a u konce se vypisuje i koncovka (*.wav)
- Pokud ho budete hledat jak se píše ambient_generic (bez jakékoliv předpony, tím myslím env_*, info_*, func_*,…)
- Jestli se vám zdá že je tu málo popisu nastavení, tak ostatní co tu nejsou napsána já osobně nepoužívám a mám dojem že i tak je jich tu ještě víc než budete potřebovat, věřte mi.
- A pokud chcete radu napište na můj ”mejl” wad@seznam.cz a nebo na průvodci.
S pozdravem Pafka ”WAD” Navrátil
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |