TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit efekt kužele světla
Rubrika: Half-Life & Counter Strike
Vložil: pkoten,
zobrazeno: 46436x
Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor.
Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Valve Hammer Editor: Jak vytvořit efekt kužele světla
Určitě byste uvítali, kdyby vaše světlo dokázalo vrhat kužel světla tak, jak svítí. Používá se k tomu entita func_illusionary a textura FADE nebo FADE2. Nepracuje se však s kuželem (v případě zářivek) a ani se nevytváří závislost kužele na množství světla.
1) Vytvořte si osvětlenou místnost. Jako světlo vyberte zářivku (např. textura +0~LIGHT2A), můžete však vybrat i světlo jednobodové (např. textura EMERGLIGHT).
2) Nyní vytvořte brush 128 bodů vysoký (na šířce nezáleží) a potáhněte ho texturou FADE. Dbejte však na to, aby tmavší strana textury byla úplně dole a světlejší zase úplně nahoře, jinak těžko dosáhnete požadovaného efektu.
3) Teď z brushe potřebujeme vymodelovat oblast působení světla, k čemuž použijeme "Vertex Tool". Práce s ním je náročnější, ale po chvilce zkoušení na to přijdete. Jedná se o to, že se brush rozdělí na jednotlivé body, které jsou barevně označeny. Rohové body jsou bílé, středové body jsou žluté. Horní rohové body tedy natáhněte k zářivce, dolní rohové body si zvolte libovolně (avšak rovnoměrně!) dál od zářivky. Rozhodně se podívejte na příkladovou mapu.
4) Poslední fází je vytvoření entity func_illusionary, kterou bude náš vymodelovaný brush. Nastavte entitu takto:
Render Mode = Additive (způsob renderování)
FX Amount = 100 (průhlednost)
5) Opět už jenom kompilace a radost :-) Příkladová mapa ke stažení ZDE:
Pavel Koten ml.
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |