TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit efekt žhnoucího světla
Rubrika: Half-Life & Counter Strike
Vložil: pkoten,
zobrazeno: 44300x
Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor.
Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Valve Hammer Editor: Jak vytvořit efekt žhnoucího světla
Jedním z mnoha efektů Half-Life je efekt žhnoucího světla. Umístit před zářivku entitu "light" je sice nutné, ale přiznejme si to, nepříliš zajímavé. Nyní si řekneme, jak vytvořit efekt, který se vzdálením dynamicky zvětší a rozplyne a přiblížením naopak zmenší a zesílí.
1) Vytvořte si osvětlenou místnost. Světlo vyberte jednobodové (např. textura "EMERGLIGHT"), protože tento efekt se příliš nehodí pro zářivky.
2) Nyní vložte entitu "env_glow" a umístěte ji do středu světla (v půdorysu). Abyste však dosáhli požadovaného efektu, musí být tato entita přesně ve světle, tzn. že jedna polovina entity bude ve světle a druhá polovina před ním. Lépe to pochopíte z příkladové mapy. Samotné nastavení entity je následující:
Render Mode = Glow (způsob renderování)
FX Amount = 255 (průhlednost, v tomto případě jas)
Sprite Name = sprites/glow01.spr (název spritu, pokud necháte default, nemusíte jej kopírovat do adresáře "valve/sprites")
3) Zkompilujte mapu a zjistíte, že patnáct vteřin práce = skvělá podívaná.
Jak jsem již řekl, tento efekt se nehodí pro zářivky. Pokud má však vaše mapa hodně jednobodových světel, rozhodně ji tímto způsobem vylepšíte.
Příkladová mapa ke stažení ZDE:
Pavel Koten ml.
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |