DISKUZE
Formulář pro vložení nového příspěvku
Baldur's Gate 2
Autor: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
7 příspěvků, strana: [1]
alex-anon jina stranka | 30.06.2010 16:36:28 |
Neznate nejakou jinou stranku na mody pro baldurs gate 2.Na tu stranku addon.cz.jinak.cz se
nemuzu dostat
RuThaN-anon .. | 27.03.2006 18:03:23 |
S těma zbraněma je to špatný, mrkni se třeba na víc bojový hry typu Diabla, či WoW tam
můžeš s každou zbraní používat 20 různejch typů útoků a ten boj a hra za
válečníka se tím stává zábavná..
Vlasák Re: | 18.01.2006 21:00:49 |
No, asi bychom měli ty tři paralelní diskuze soustředit na jedno místo - před komentáři
u novinky bych preferoval diskuzi, ta je přece jen trvalejší a pro formu pak dodržet téma
BG her o)
V odpovědi na tvou otázku:
Měl bych jednu otázku, z toho co si napsal, asi nejde např. zakázat pauzování během boje či přidat třeba různé typy útoků pro souboj chladnými zbraněmi?
Pauzování je přesně z té části, která je jaksi daná o)
S těmi útoky už záleží, co máš přesně na mysli. Zhruba řečeno to totiž jde - z vlastní dílny od možnosti používat bastard jak jednoručně, tak obouručně (a z toho vyplývající bonusy/postihy) po možnost útočit naplocho - protivníka nezabít, ale pouze omráčit. Což je třeba zrovna krásný příklad toho řetězení a kombinace různých herních struktur (scripty, kouzla, efekty, tzv. neviditelné nestvůry), kdy lze pomocí nich implementovat i to, aby za toto přemožení (omráčení) protivníka postava získala zkušenosti (pouze jednou) a mohla pročesat jeho inventář.
Nemluvě o příběhových, role-playových a questových možnostech, které to přináší.
Zkrátka a dobře, pokud máš na mysli, že třeba dýka bude mít mód útoku např. sekání, bodání a vrhání, to jde a relativně snadno prostřednictvím editace samotných předmětů - nelze změnit a rozšířit nějaká myšlená programová metoda attack, ale lze zmenit vlastnosti předmětů a docílit tak v podstatě téhož.
V odpovědi na tvou otázku:
Měl bych jednu otázku, z toho co si napsal, asi nejde např. zakázat pauzování během boje či přidat třeba různé typy útoků pro souboj chladnými zbraněmi?
Pauzování je přesně z té části, která je jaksi daná o)
S těmi útoky už záleží, co máš přesně na mysli. Zhruba řečeno to totiž jde - z vlastní dílny od možnosti používat bastard jak jednoručně, tak obouručně (a z toho vyplývající bonusy/postihy) po možnost útočit naplocho - protivníka nezabít, ale pouze omráčit. Což je třeba zrovna krásný příklad toho řetězení a kombinace různých herních struktur (scripty, kouzla, efekty, tzv. neviditelné nestvůry), kdy lze pomocí nich implementovat i to, aby za toto přemožení (omráčení) protivníka postava získala zkušenosti (pouze jednou) a mohla pročesat jeho inventář.
Nemluvě o příběhových, role-playových a questových možnostech, které to přináší.
Zkrátka a dobře, pokud máš na mysli, že třeba dýka bude mít mód útoku např. sekání, bodání a vrhání, to jde a relativně snadno prostřednictvím editace samotných předmětů - nelze změnit a rozšířit nějaká myšlená programová metoda attack, ale lze zmenit vlastnosti předmětů a docílit tak v podstatě téhož.
RuThaN Info od Vlasáka.. | 18.01.2006 14:59:24 |
Tak vlasák nám to osvětlil i jinde:
Co se týče Baldurs Gate a dalších Infinity her (Icewind Dale, Torment), tak se má situace následovně:
-je hard-coded část. To jsou různé čudly v interface, jejichž funkčnost nejde měnit, nelze přidat nové atp. Sem by taky spadalo, že to, co v Infinity enginu je za funkčnost, to taky musí stačit a nejde to příliš měnit - přidat a změnit v pravém slova smyslu nic nejde.
-je však však vrstva, která si o modding přímo říká - a to jsou všechny herní struktury. Od kouzel, efektů, předmětů, AI scriptů, animací, dialogů, map, etc. etc. Ač jsem výše psal, že nic nejde dodat, je tam toho na druhou stranu skutečně dost a s trochou fištrónu to lze nádherně kombinovat a dosáhnout specialit u ostatních jiných her třeba i nevídaných.
Abych to osvětlil - je např. rozličných 300 efektů pro kouzla a zbraně, které pokrývají všechny elementární prvky nutné pro fantasy rpg. Nejsem schopen programově změnit chování nějakého efektu, nejsem schopen žádný přidat, ale jsem schopen pracovat s x parametry, které většina efektů má, jsem schopen efekty řetězit, jsem schopen je provázat se scripty - a tím pádem lze dosáhnout skutečně téměř všeho.
Neoficiální editory jsou již dost vychytané, vývoj neoficiální dokumentace jde stále dopředu, je zmapováno mnoho patternů pro tvorbu... myslím, že z pohledu možností editace lze o názvu enginu Infinity skutečně říct nomen omen o))
btw ta rpg sekce má nějaký odkaz, nebo jak to je?
Co se týče Baldurs Gate a dalších Infinity her (Icewind Dale, Torment), tak se má situace následovně:
-je hard-coded část. To jsou různé čudly v interface, jejichž funkčnost nejde měnit, nelze přidat nové atp. Sem by taky spadalo, že to, co v Infinity enginu je za funkčnost, to taky musí stačit a nejde to příliš měnit - přidat a změnit v pravém slova smyslu nic nejde.
-je však však vrstva, která si o modding přímo říká - a to jsou všechny herní struktury. Od kouzel, efektů, předmětů, AI scriptů, animací, dialogů, map, etc. etc. Ač jsem výše psal, že nic nejde dodat, je tam toho na druhou stranu skutečně dost a s trochou fištrónu to lze nádherně kombinovat a dosáhnout specialit u ostatních jiných her třeba i nevídaných.
Abych to osvětlil - je např. rozličných 300 efektů pro kouzla a zbraně, které pokrývají všechny elementární prvky nutné pro fantasy rpg. Nejsem schopen programově změnit chování nějakého efektu, nejsem schopen žádný přidat, ale jsem schopen pracovat s x parametry, které většina efektů má, jsem schopen efekty řetězit, jsem schopen je provázat se scripty - a tím pádem lze dosáhnout skutečně téměř všeho.
Neoficiální editory jsou již dost vychytané, vývoj neoficiální dokumentace jde stále dopředu, je zmapováno mnoho patternů pro tvorbu... myslím, že z pohledu možností editace lze o názvu enginu Infinity skutečně říct nomen omen o))
btw ta rpg sekce má nějaký odkaz, nebo jak to je?
Vlasák linky | 18.01.2006 09:51:46 |
Ruthan: pro přehled českých materiálů a modů, doporučuji projít tuto
sekci:
http://addoncz.jinak.cz/viewforum.php?f=11
Ono se to týká spíš enginu obecně než výhradně BG2...
http://addoncz.jinak.cz/viewforum.php?f=11
Ono se to týká spíš enginu obecně než výhradně BG2...
Kamil-anon jj | 02.01.2006 16:43:03 |
Já právě hraju Baldur´s Gate 2 :)
RuThaN-anon Link a podívejte se sami.. | 02.01.2006 12:57:28 |
Zatim vim jen o tohle: http://addoncz.jinak.cz/web/
7 příspěvků, strana: [1]