NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

VMEX - převod BSP do VMF

Rubrika: Half Life 2  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 56861x

Převod BSP do VMF

Požadavek na převod mapy BSP do editovatelného formátu VMF může nastat tehdy, když se chceme něco naučit z profesionálně vytvořené mapy, nebo pokud jsme přišli o zdrojovou vlastní mapu. Rozhodně však není vhodné dekompilovat cizí mapu a pak jí šířit dále.

VMEX

VMEX je v současnosti nejpoužívanějším a velmi intuitivním nástrojem. Vmex 0.98g můžete stáhnout také od nás. Je vhodný pro všechny mapy Half Life 2 zkompilované standardním způsobem (HL2, HL2DM, CS:S and DoD:S). VMEX není ultimátním nástrojem, což znamená, že dekompilovaná mapa může obsahovat množství chyb (některých skrytých nebo záměrně vložených pro ztížení či znemožnění dekompilace). Stažený archiv rozbalte do libovolného adresáře, např:

C:\VMEX

Program vyžaduje, abyste měli v počítači nainstalovánu podporu pro Java Runtime Enviroment 5.0. Pokud nemáte, můžete stáhnout odsud: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp.


Práce pomocí příkazové řádky

Prvním příkazem je vmex.bat a jako parametr se zadává jméno mapy, kterou chceme převést:

C:\VMEX\vmex.bat jmenomapy.bsp

Po spuštění se mapa převede a uloží do stejného adresáře v převedeném formátu VMF s příponou .VMF. Pokud převod z nějakého důvodu neproběhne, zůstane chyba vypsána v commandline.

Práce pomocí GUI

Po spuštění souboru vmex.bat (bez parametrů) se zobrazí následující okno. Pomocí tlačítka BROWSE lze vybrat mapu která se bude kompilovat. Po stisknutí tlačítka DECOMPILE proběhne převod do formátu VMF. Soubor se uloží do stejného adresáře s příponou .VMF.

Na většinu map stačí defaultní nastavení - je také nejlepší. Pokud v dekompilované mapě chybí některé brushe, nebo nelze otevřít v Hammeru, lze vyzkoušet nastavení Decompiling Mode "Split faces" - výsledný soubor se výrazně zvětší. Nebo "Orig and Split Faces". Nastavení pomocí "Orig Faces" generuje nejmenší soubory, nicméně s více chybějícími částmi mapy.


Zkompilovanou mapu by mělo jít otevřít v editoru Hammer. Pokud to nelze, vyzkoušejte jiné způsoby dekompilace, případně mějte na paměti, že ne všechny mapy lze zpětně převést z BSP do VMF.

Další nástroje pro dekompilaci map

  • WinBSPc (HL1)
  • BSP2MAP (Quake)

 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02115 sec. |