NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Jak na kameru

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 8831x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Jak na kameru - návod od Wada

V tomhle tutorialu vytvoříte kameru (cameru:).
Tento tutorial je určen pro mírně pokročilé, takže úplní začátečníci s tím můžou mít problémy, i když myslím že to zvládnou.

Tutorial je rozdělen na dvě části. V první vytvoříte animaci jak jde g-man chodbou a v té druhé umístíte pohybující se kameru.

Tady máte obrázek podle kterého se můžete orientovat. Je zde romístění...všeho (světla ignorujte...:)

1.

Nejprve vytvořte dvě místnosti. V jedné budete jako hráč a v druhé se bude odehrávat scéna s kamerou.

Do první místností kde jste vy přidejte startovací pozici (info_player_start). A umístěte do ní, něco čím to všechno spustíte. Já jsem použil trigger_once.
Do položky target napište: scene (to bude jméno multi_manageru).

Dejte do scény G-mana (monster_gman) a pojmenujte ho: gman.
Vložte do scény 2x entitu scripted_sequence a nastavte je:

První (na obrázku ten vlevo)

name: walk
target monster: gman
move to position: walk

Druhý (na obrázku ten vpravo)

name: no
target monster: gman
action animation: bigno
move to position: walk

Nyní máte animaci skoro hotovou. jen ji musíte něčím spustit, k tomu poslouží multi_manager.
Takže vytvořte multi_manager a pojmenujte ho: scene. (stejné jako u trigger_once).
Přidejte do něj (kliknutím na ikonu SmartEdit a add):

Key: walk - Value: 1
Key: no - Value: 8

Tak a máte základní animaci...

2.

V druhé části přidáte kameru která bude G-mana sledovat.

Přidejte do mapy trigger_camera, nastavte ji následovně:

Target: gman
Name: cam
Hold time: 15
path corner: 1

A v položce Flags zaškrkněte freezeplayer (to "zmrazí" hráče, nebude se po čas animace hýbat)
Hold time určuje jak dlouho bude kamera aktivní a path corner určuje kde bude kamera po spuštění.
Zatím máte kameru která sleduje g-mana, není spuštěná a ni se nehýbe.

K pohybu posloží tři path cornery po kterých se bude kamera pohybovat. Jejich rozložení a nastavení máte na obrázku níž.

Ještě pod New train speed dejte: 35 (to je rychlost kamery po přejetí path_corneru)

Spustíte ji tak že do multi manageru přidáte ještě položku: Key: cam - Value: 0
zde je obrázek jak má multi manager vypadat, kdyby to náhodou někdo popletl (i když o tom pochybuji...)

Po projití přes trigger_once spustíte multi_manager. Ten hned spustí (proto u value 0) kameru. po té se spustí scripted_sequence a g-man půjde ke konci chodby (kamera ho sledují protože má v target: gman). Kamera pojede po path_corner, začne u prvního (name:1) a půjde ke druhému (next stop target:2) a tak dále. G-man půjde ke druhému scripted_sequence a provede animaci (action animation: bigno). Po 15 vteřinách animace skončí...

Je to velice jednoduché a máte k tomu ještě příkladovou mapu (jména se v ní shodují s těmi v tutorialu)

Trigger_camera má mnohá použití, intra, outra, intermezza a je třeba použita v Counter-Strike (obrazovka ke které příjdete a díváte se jako z "kamery")

Tenhle tutorial sem psal několik hodin, tak se to podle něj pokuste udělat... WAD



 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2017. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02185 sec. |