NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

PŘEHLED ENTIT

Entity jsou objekty, které se vkládají do herních map (např. zbraň, hráč, dveře, zvuky, tlačítka, světlo). Chování entity je definováno parametry a nastavením. Celkem je zde 196 entit.

Hra:
  Řazení entit: Dle názvu▲ 

func_train

<<<   >>>  Rubrika: HL1  
Vložil: p2k,  dne: 01.01.2000,  zobrazeno: 6968x

FUNC_TRAIN (Autor:Wad)

Takže opět co to je?. Díky Func_train můžete ve hře hýbat brushi (brush – pevný objekt) jako jsou různé písty, dveře, ramena a atd…Není složité to pochopit a tutorial je napsán tak že by to měl zvládat i ten největší ehmm no…V tutorialu je zahrnuto i použití zvuku spolu s multimanagerem.

Takže:
1) - Něco co to všechno spustí. Já jsem použil v příkladové mapě Func_button a jako target použil – m_m (protože na konci spustí multi_manager ale to až potom)
2) - Nastavení FUNC_TRAIN

a) Vezmete si brush který chcete aby se hýbal a přidělíte mu Func_train a teď :

popis funkcí :
Name…………………..tr_1
First stop target….down_1 (jméno path corneru kde train bude na začátku)
Move sound…………Zvuk který bude brush vydávat při pohybu
Stop sound………….a při zastavení
Speed…………………60 (rychlost, počítá se v jednotkách za sekundu)

Vidíte že nastavení není zas tak složité (i když jsem něco vynechal tak tohle jsou ty základní a ostatní asi nepoužijete.)

 

A ještě záložka FLAGS
Not solid…………..Brushem můžete procházet (něco jako func_illusionary)

 

b) A teď ještě Path_corner
Dává se přesně doprostřed brushe (od toho jsou ve worldcraftu ty křížky).
A proto že se dávají doprostřed tak jejich označování bývá ze začátku problémem.
Jsou to body kterými bude TRAIN procházet
(v mé mapě mám dva ale může jich být víc, mnohem víc)

Nastavení :
Path_corner (1)
Name……………….….up_1
Next stop target….down_1 (stejně jako u func train kde se to vyplní jako First stop target)
Wait here……………0 (čas na jak dlouho se TRAIN zastaví u path_corneru)

Path_corner (2)
Name……………….….down_1 (stejně jako u func train kde se to vyplní jako First stop target)
Next stop target….up_1
Wait here……………0 (čas na jak dlouho se TRAIN zastaví u path_corneru)

Používají se tak že odkazy se navzájem přehazují v praxi to znamená:

Train má u first stop target vypněno down_1, takže si najde path_corner s jménem down_1 (to je v našem příkladě path_corner (2) ) a tam začne, jede dál k path_corneru (1) podle odkazu Next stop target (který je nastaven jako up_1) a tak se to pořád opakuje takže z toho vznikne řetězec který se opakuje do nekonečna (nebo dokud ho nevypnete).

!!!přečtěte si to pozorně!!!

fct005.jpg (30553 bytes)
Náhled ve WC, je to wireframe, jinak byste neviděli path_corner.
.
fct006.jpg (22557 bytes)
Náhled ve WC, sice texture, ale bez func_train.
.


Náhled ve WC, teď se vším, path_corner nejde vidět.


Náhled ve hře. Pěkné, že? To jsem dělal já!

Tak, doufám že jste to pochopili a pokud ne tak e-mail je napsán na konci stránky.
(Jinak číslo na dr. Chocholouška by mělo být v seznamu…)

3) Ještě zbývá zvuk.Ten vytvoříte díky ambient_generic.Tutorial by se měl válet někde na těch stránkách, takže ho tu nebudu zbytečně složitě rozepisovat.

Takže :
Name…………….sound
Wav name…….ambience/hammer.wav (no nezdá se mi že by to byl zvuk kladiva ale…)

Flags:

fct011.jpg (672 bytes) Playevrywhere
Large radius
Start silent

Tak a teď máte Func_train, Ambient-generic, func_button ale co s tím když to není pospojováno. Takže ještě chybí multi_manager.

Nastavení
Nastavuje se tak že click-nete na SmartEdit click-nete na add a pod key napíšete jméno toho co chcete zapnout (či vypnout nebo něco takového) a pod value doba za jakou se to má provést.

Name……..m_m (stejně jaké je u func_button)
tr_1……….1
sound…….1

Tak a je to, pokud jste udělali vše jak máte měly by jste mýt brush který se pohybuje, vydává zvuk a je spustitelný ”něčím”.

Můžete se stáhnout příkladovou mapu:
---> DOWNLOAD <---

A zase moje rady

- Pište v názvech malá písmena, jinak vám možná nic nebude fungovat.(teda aspoň mě ne)
- Pokud se vám ”zasekne” zvuk u Func_train tak ho zkuste smazat a vytvořit znovu a trochu ho předělat a nebo to bývá v mapě, že je moc ”sekaná” on se nestihne vypnout.A když ani to ne, udělejte ho přes ambient_generic.
- Jo a nezapomeňte že engine HALF-LIFE neumí dělat proměnlivá světla takže u Func_train když se hýbe může být jedna polovina černá a jedna světlá.
- V příkladové mapě jsou písty dva aby to dávalo větší dojem mohutnosti ale je to to samé jen místo 1 je všude 2 a zpoždění nastaveno v multi_manageru na 3, jinak je to to samé.
- Func_train může být kdekoliv v mapě a to vyřeší možná i ten problém se světly.
- Nezapomeňte že jsem jenom člověk (a k tomu ještě pubertální) takže pokud zde najdete nějaké chyby tak hned nenadávejte a skuste jak by jste to napsali vy….
- A pokud chcete radu napište na můj ”mejl” wad@seznam.cz a nebo na průvodci.

S pozdravem Pafka ”WAD” Navrátil


 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané entity
05.06.2010  HL1  od: p2k
11.08.2009  HL2  od: mirra
11.04.2009  HL1  od: Vocko
01.12.2008  HL1  od: p2k
01.05.2008  HL2  od: BigManik
 Přehled entit prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.01742 sec. |