NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Soubory FGD v Hammer editoru

Rubrika: Half Life 1  
Vložil: p2k,  dne: 16.11.2001,  zobrazeno: 13899x  

Hammer editor (či Worldcraft) používá tyto soubory jako seznamy všech entit použitelných ve specifické hře, nebo modu (HL, TFC, OF).

Co je to FGD?

    Soubor FGD obsahuje všechny informace a data o entitách pro hru či mod. Tento soubor používá Worldcraft.

Jak se používají FGD soubory?

    Soubor *.FGD musí být přidán do konfigurace Hammer editoru (Worldcraftu) tímto způdobem: V horní menu liště klikni na TOOLS, vyjede menu, klikni na spodní OPTIONS a vyber v nově zobrazeném okně záložku GAME CONFIGURATIONS. Soubor FGD se přidává do okénka pojmenovaném Game Data Files tlačítkem ADD vpravo. Tlačítkem REMOVE se FGD odstraní.

    Pro každou hru, resp. mod je nutné při vlastní konfiguraci přidat příslušný soubor. Například pro Half-Life se vkládá soubor HALFLIFE.FGD, pro HL:Oppositing Force je to soubor HALFLIFE-OP4.FGD

Vkládání entit pomocí souboru FGD.

    monster_generic
    Tato entita je definicí standardu entit monster. Pomocí ní lze do hry vkládat vlastní vytvořené entity, ale mnoho uživatelů má problém s umístěním entit, které se objevují v zemi. To je způsobeno špatným nastavením souřadnic středu entity, nebo jejího nejnižšího bodu. Proto, když se vlastní entita objevuje pod zemí, je nutné entitu dát výš nad povrch, a když se objevuje vysoko, tak ji dát níže.

    standardní vlastnosti entit
    Formát souboru FGD obsahuje standardní hodnoty a nastavení entit. V tom je jeden malý problém. Některé hodnoty jsou načteny do editoru až tehdy, otevřete-li složku entity PROPERTIES. Tato chyba je nejvíce znatelná u entit osvětlení LIGHT, u kterých, když neotevřete PROPERTIES, tak nenačtou standardní hodnoty, a při kompilaci editor vypíše chybu (ale kompiluje dál). Ve hře pak světlo nebude svítit. Tento problém je víceméně v editoru, ne v souboru FGD. Proto by měl každý o tomto problému vědět, aby mi pořád nepsal že mu nesvítí světlo v místnosti.

Zdroje FGD.

    Soubor FGD je textový a snadno editovatelný - samozřejmě že pro zkušenější uživatele. Připomínám, že pomocí FGD nemůžete vytvořit celou novou hru, pouze nový mod do Half-Life. Pokud by někoho zajímala editace FGD souboru, tak může navštívit tyto stránky


 DISKUZE -- 7

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 22.07.2011 08:37:21 -- p2k:  fgd  
Jednotlivé FGD soubory lze k příslušné hře stáhnout v sekci Download 
 08.08.2010 20:16:25 -- kary-anon:  to SPLIT  
Jo, dají... Na změnění počtu nábojů je už myslim třeba nějaký to programování.
Kolik která zbraň ubírá a kolik mají monstra života je napsáno v souboru skill.cfg, ten patří do kořenovýho adresáře modu. Na jeho editaci ti stačí Notepad, vždycky tam jsou u každýho monstra nebo zbraně 3 čísla pro 3 úrovně (easy, medium, hard). Originální halfofskej skill.cfg je ve složce valve zabalenej v paku pak0.pak, tak si ho stačí rozbalit, zkopčit a přepsat. 
 07.08.2010 11:44:52 -- SPLIT-anon:  .mdl  
dají se stejně udělat i modely zbraní? a kde je nastavené kolik nábojů má a kolik ubírá? 
 06.08.2010 23:08:13 -- p2k:  monster_generic  
Tato entita se používá když vkládáš svoje modely. Může to být např. model židle u které víš že nemá žádné animace - to je nejjednodušší. V properties vybereš cestu k modelu, musíš si dát samozřejmě pozor na výšku umístění aby model nevisel ve vzduchu (viz článek). Pohyblivé entity jsem v tom nedelal, k tomu jsem pouzil napriklad prave monster_zombie a v properties jsem vybral jiny model, ktery obsahoval stejne animace jako monster_zombie. 
 06.08.2010 22:54:43 -- SPLIT-anon:  monster_generic  
A jak si podle tý entity monster_generic mam vytvořit vlastní entitu? 
 13.11.2007 20:24:24 -- pajax-anon:  cože  
To si děláš prdel, si přečti článek. 
 12.11.2007 19:42:41 -- kebab-anon:  jakub  
jakej soubor mam použít 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
de_rome
Counter Strike
04.01.2002
de_crack
Counter Strike
02.02.2002
cs_zimak
Counter Strike
12.14.2001
cs_excellence_beta
Counter Strike
08.12.2001
piko_mliko
Counter Strike
01.12.2001

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02739 sec. |